Het leuke van de detachering is dat je bij ieder bedrijf weer met nieuwe systemen leert werken, mensen leert kennen en nieuwe dingen leert, veel afwisseling dus! In deze blog neemt consultant Claudia Boeve je mee in haar 3 jaar bij FITZ Finance & Control.
Claudia Boeve is 25 jaar, woonachtig in Epe en werkt als Finance Consultant binnen FITZ Finance & Control. Ze houdt van bloemen, gaat graag op pad met haar vriendinnen, is Ajax supporter en is regelmatig in de sportschool te vinden. Na haar opleiding Small Business & Retail Management wilde ze niet alleen werkervaring opdoen, maar zichzelf ook echt verder ontwikkelen. Fulltime de schoolbanken in wilde ze niet meer, dus het toenmalige omscholings traineeship van FITZ Finance & Control was een perfecte match met de combinatie van lessen en direct praktijkervaring opdoen. “Het leuke van de detachering is dat je bij ieder bedrijf weer met nieuwe systemen leert werken, mensen leert kennen en nieuwe dingen leert. Veel afwisseling dus!”
Eerste opdracht
“In oktober 2020 ben ik bij FITZ Finance & Control gestart. Ik had, na een aantal gesprekken met verschillende opdrachtgevers, de luxe positie om zelf de keuze te maken bij welke opdrachtgever ik wilde starten. De meeste gesprekken waren in Coronatijd online, maar het gesprek met Aveco de Bondt vond fysiek in Holten plaats. Door de persoonlijke klik, informele sfeer en het brede takenpakket heb ik ervoor gekozen om daar aan de slag te gaan in de functie van administratief medewerker. Binnen enkele dagen hadden zij alles geregeld en kon ik een week later al beginnen, in eerste instantie voor 3 à 4 maanden. Door mijn leergierigheid en proactieve houding ontwikkelde ik mij snel en kreeg ik steeds meer verantwoordelijkheden, hierdoor werd mijn opdracht meerdere malen verlengd. Ik heb ervaring op kunnen doen op het gebied van debiteuren- en crediteurenadministratie, procesverbeteringen, projectadministratie en heb ik het ERP-systeem AFAS goed leren kennen.
Één van de hoogtepunten was het implementeren van een nieuwe softwarepakket White Vision, voor het inboeken van inkoopfacturen. Dit leverde veel tijdsbesparing op!
Stevige basis in finance & control
Doordat mijn eerste opdracht meerdere malen is verlengd is, heb ik een goede basis in finance kunnen creëren en heb ik de financiële administratie van A tot Z goed leren kennen. Ik vind het belangrijk om te begrijpen hoe processen lopen en waardoor problemen kunnen ontstaan. Door zelf proactief te zijn en uit mijn comfortzone te stappen leer ik veel.
Toen ik van Aveco de Bondt de vraag kreeg of ik bij hen in dienst wilde komen, wat een mooi compliment was, heb ik er toch voor gekozen om verder te gaan in de detachering bij FITZ Finance & Control. Een opdracht van 7 maanden bij ENGIE in Zwolle volgde.
Kort nadat ik afscheid had genomen bij Aveco ben ik opnieuw door hen benaderd om terug te komen. Ik heb toen zelf het initiatief genomen om samen met mijn People Manager en Salesmanager te regelen dat ik 1 dag in de week aan de slag kon bij Aveco de Bondt naast mijn opdracht bij ENGIE.
Na een wederom warm welkom ben ik in de loop van de maanden mijn uren uit gaan breiden en ben ik steeds meer de controllers gaan ondersteunen. Zo heb ik bijvoorbeeld met de business controller het facturatieproces onder de loop genomen en hebben we samen allerlei verbeteringen doorgevoerd in AFAS en de bestaande apps. Tijdens het hele proces hebben we veel contact gehad met o.a. projectleiders en managers en was het erg leuk om na de implementatie enthousiaste reacties terug te krijgen!
Toch was ik hierna weer toe aan een nieuwe uitdaging.
VolkerWessels
Toen de toenmalige financieel directeur van Aveco de Bondt de interne overstap maakte naar VolkerWessels, (Aveco de Bondt is een werkmaatschappij van VolkerWessels) vroeg hij mij of ik interesse zou hebben in een vervolg opdracht binnen VolkerWessels. Ik was direct enthousiast! Zo hebben we samen de overstap gemaakt naar het hoofdkantoor van VolkerWessels in Rijssen.
Door mijn ontwikkeling en ervaring krijg ik steeds meer verantwoordelijkheden en kansen die ik met beide handen aanpak. In mijn huidige rol kijk ik kritisch naar de processen, werk ik veel samen met de controllers aan bijvoorbeeld de budgetrapportages en forecasts voor verschillende entiteiten. Het is interessant om te zien wat er allemaal in deze entiteiten gebeurd op financieel gebied. En het is erg leuk om de overeenkomsten en verschillen te mogen ervaren tussen het werken bij één van de werkmaatschappijen en op het hoofdkantoor van VolkerWessels. Op deze manier kan ik steeds meer toegevoegde waarde bieden aan opdrachtgevers, waardoor het werk ook uitdagender wordt en leuk blijft!
VolkerWessels is een toonaangevende speler in de bouwsector en een fijne opdrachtgever. Ze bieden mij een leerzame, afwisselende en uitdagende opdracht met veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling, vrijheid en veiligheid!”